About Mikael Bånnsgård

Posts by Mikael Bånnsgård:

Soda Nation

Bättre och på benen idag. Har tagit en långpromenad på 12 km och på vägen hem gått förbi affären jag hörde talas om i P1s Meny, nämligen Soda Nation. Nu ska vi prova några läskeblasker. :) Ikväll har Alex fixat Tom kha gai.

Sjuk

I går var det bara känningar men nu är det fullt utbrott. Fick lägga mig efter förmiddagsmötet och sova hela eftermiddagen.

Jobb & träning

Jobbet har gått bra men det har börjat kittla i halsen. Hoppas jag klarar mig. Inga intervaller på löpbandet idag. Jag ledde mitt pass och sen hem för middag och jobba vidare.

Kulturbärarn

Ikväll har jag varit på teater trots att det är tisdag. Jag brukar oftast gå på torsdagar. Ikväll kollade på Andreas T Olssons Kulturbärarna.

50-årskalas

Idag har vi firat Idun 10 år och Ulrika 40 år. Köpte tulpaner på lök från Ullervad och sen fick jag hänga med systerdotter i affärer när hon fick välja sina presenter själv. Då blev det ett set att färga batik med.

Kvällsbad & lagat växthus

Idag har vi haft otroligt fint väder. En lång promenad, lagat glas i växthuset och när syrran kom bjöd vi på tacos och jag följde med och supportade när hon och Alex tog ett bad.

Till mamma

Jobba på kontoret och sen direkt till tåget. Middag, fika och tv mys med mamma. Som present i efterskott fick mamma tulpaner och presentkort på fröer.

Träning & tv

Jobba och återse alla på kontoret. Sen träna och leda mitt pass. Ikväll har vi kollat både Love is blind och Sveriges mästerkock innan jag slumrade till för natten. :)

Resdag

Skönt att använda en heldag till att resa men känns också lite slösaktigt. :) Men nu är vi hemma igen rika på goa minnen. :)

Snygg tamburmajor från Michelberger.

Mysig middag med Göran & Hans

Trötta med glada inombords. :) Sovit ut och ätit kebab till frukostbrunch. Och ikväll middag med Göran och Hans på Con Tho. Sååå gott med vietnamesiskt. Så här såg det ut när vi gick hem i soluppgången i morse. :)

Ett glas vin hos Lisa

Dag har vi försökt vila upp oss från gårdagen och peppa för kvällen. Ikväll blir det ett besök på Panoramabar. :)

Först frukost på hotellet, sen vila, och nu ett glas vin hos Lisa, John och Selma.

Till Berlin

Resan gick bra. Vi provade nya Amexkortets lunch på Arlanda. Efter att ha checka in drog jag på Görans födelsedagsmiddag, sen drinkar hos Göran och Jonas som bodde i Elin och Andreas lägenhet. Sen hade vi en lång och rolig natt där Alex spelade en av timmarna på Zenner.

Hemmakväll

Alex repar det sista. Jag återhämtar mig med att sova middag och lägga mig tidigt efter en natt med dålig sömn. Har också börjat packa för Berlinresan i morgon

Noema

Efter jobbet har jag scrubbat mig centralbadet. Sen middag med Oliver, Erik och Alex och en kompis till Oliver.

Projektavslutning

Jobb och sen gick jag lite tidigare för att hinna träna. Ikväll har jag reppat och fixat avslutningsmiddag för ett stort projekt jag hållt på med.