Falun tur och retur

Tjänsteresa till Falun stod på dagens agenda. Nästan framme när vi ringer för att säga har leverantören missförstått tiden och trodde vi skulle komma och när vi börjat vända så får de till tiden med alla andra så vi kan hålla vårt möte ändå.

På vägen körde vi igenom både strålande solsken och snöyra.

Tankarna har inte varit så mycket i Falun dock…

Svårt beslut

Det är svårt att göra en avvägning av vad man kan, ska och vill berätta här av vad som händer i livet. Särskilt som en annan människa är involverad.

Jag har efter många svåra tankar och kval tagit mitt livs kanske svåraste beslut som kommer få konsekvenser. Jag kommer inte längre fortsätta dela mina dagar med Daniel.

Till Daniel inför alla andra: Förlåt mig!

Kaos med SJ

Tåget skulle ha gått 17.42. Vi åkte kl 21. Vi kom fram 2 och fick vänta på taxin i -10 grader. Nu är man hemma till slut kl 02.30. Suck!

Fest i Göteborg

Idag har vi shoppat på stan. Vi åkte över till syrran och hennes man och överlämnade våran bröllopspresent. Därifrån åkte vi till brorsan och hans tjej för inflyttningsfest.

Nu sova! Sängarna på Park Avenue är riktigt sköna

Sthlm – Gbg

I helgen i Göteborg, den årliga vintervisiten på Västkusten. Resan ner gick bra trots kylan. Nu är vi incheckade på hotellet

Struktur

Jag gillar struktur och att mina skjortor får behålla sina färger. Idag har jag tvättat blåa och röda färger.

Gaby Borglund

Jag hinner ju se en del tv-program som en del skulle kategorisera som skräptv. Ett av dessa program är Ladies på Östermalm.

Men! Jag måste säga att Gaby Borglund blir man nästan  lite kär i. Hon är ju helt otrolig, både kunnig och engagerad i det mesta.

Och du Gaby, googlar du ditt namn någon gång och hittar detta inlägg så måste du skriva en kommentar. Förresten, vill du ta en lunch?

Första gången jag skriver ett personligt meddelande till någon jag inte känner på min blogg. Spännande.

Presenten ingen har undgått

Nu har alla hört mig tjata om denna present. Nu är den inslagen. På lördag ska den levereras på plats i Göteborg.

Papper: Papercase, London (2010)
Snöre: Lagerhaus, Stockholm (2006)

Kom i håg!

Knut på näsduken var vad mormor lärde mig för att komma i håg. Själv har jag ett lock från en matlåda ligger bredvid dörren för att inte glömma matlådan till jobbet. Lön i morgon, undrar om jag kan ta bort den nu ett tag.

Hur gör du för att komma i håg?

Islandsbilder

Nu är vi hemma igen. Jag diggar verkligen Island och Reykjavik. Jag åker gärna dit igen. Vi har vilat, varit på utflykter och ätit god mat. Här kommer lite bilder. Och för er som funderat på att åka dit, gör det!

Klicka på bilden för att se den i större format och bläddra sedan med piltangenterna till höger och vänster. Vill du se alla bilder på en gång kan du klicka här.

Klicka för att se fler bilder

Gott & slapp i Reykjavik

Idag har vi bara strosat runt lite, kollat affärer, fikat, vilat på rummet och ikväll åt vi en massa mat på restaurang Silfur. Reykjavik visade sig ha ganska bra mat måste jag säga. Till de lite underligare rätterna men god kan rökt lax med blåbärssylt nämnas.

Både USA & Europa

Idag har vi besök Pingellur (islands första riksdag typ), Gullforsen och geiser Strokkur. Jag visste det, Island är min grej.

Nu har vi precis ätit middag, ceasarsallad, fransk chokladkaka, ett glas rött och en cappuccino.

Nu ska vi snart fösöka sova igår stod alla och rökte som inte fick röka inne under vårt fönster och skrek. När de väl slutade började de köra bort alla tomflaskor från hotellet över kullerstenen neeanför. Inte nog med det. När man trampar på golvet i badrummet bubblar det upp vatten i spruckna fogar mellan klinkeeplattorna. Har man en vattenskada då? ;)

Strokkur

Strokkur är en av Islands aktiva Geisrar. Helt otroligt häftigt att stå där och vänta och så plötsligt! Så sprutar det upp kokande vatten ur marken.

Tänk ett land där man inte behöver ha dåligt samvete för att man slösar med värmen och kan stå hur länge man bara vill när man duschar.

Framme på Island

Framme i Reykjavik. Inga bilder med iPhone än så länge och därför förblir inlägget utan bilder. Resan har gåttbra och vi har börjat vår vistelse med två timmar i den blå lagunen. Underbart med den vattenvärmen i en nästan nollgradig luft.

Ingen nytta på jobbet

Kändes som att jag inte levererade så många knop på jobbet idag. Jag bestämde mig för att ta ledigt på eftermiddagen i stället för att sitta där och häcka.

Jag åkte och klippte mig i stället och hjälpte Andreas hämta en hyrbil och köra ut till Segeltorp.

Nu har jag precis gjort lite hemmagjord och nyttig juice. Nu vill jag inte vara småkrasslig längre.

Förresten, jag köpte en sil på IKEA och jag har kollat in spotlightsen jag har funderat på att köpa.

Fotoboksvisning

På grund av lite krasslighet vågade jag inte ut och springa ikväll. I stället kom Fredrik och Agneta hem och hälsade på för att titta på fotoboken. Te och smörgås, fotobok och Borneodiskussioner. Trevligt.

Nutida på Auktionsverk

Jag inser att ju mer tid jag investerar i konst desto intressantare blir det. Speciellt när det är min ”stil” på konsten. Här kommer två exempel av Barbro Bäckström som jag starkt inspirerades av idag på vårt besök på Stockholms Auktionsverk. Jag har också lagt in en jäkligt snyggt soffa jag kan tänka mig som fanns på visningen.

Barbros två verk är alltså ett nät som formats, kanske till och med hamrats till den form det har. Monterat på en vit bakgrund och rätt belysning blev det jäkligt häftigt. På fotot kom detaljer fram som knappt syntes på plats.