Jordgubb & Rabarber

Yes! Det är nog verkligen den godaste fruktkombinationen i en paj just nu. Jag gjorde en paj med färska jordgubbar och rabarber från mamma och pappa och det blev bara sååååå gott! Spontanbesök av Jonas som fick bli försökskaninen på pajen.

Cross & Faddermöte

Ikväll har jag och Britt, ocskå blivande Friskisledare tränat med Karin och Kerstin som är våra faddrar. Efter fick vi chansen att ställa alla frågor vi vill och få hjälp och stöttning. Vi käka lite middag med dem efter. Trevligt och lärorikt. :)

Cross

Igår var det Cross på schemat och sen hade vi en trevlig middag efter passet med Britt, också ny ledare, och våra faddrar, Karin och Kerstin. Värdefullt att få sitta och snacka igenom ledarrollen, teknik, taktik, praktiska grejer och ner till enskilda övningar.

Tisdagslöpning

Kul att träffa sin kollegor och löpkompisar. Idag blev jag inbjuden att göra uppvärmningen så det gjorde jag, med kort varsel hinner jag bli  nervös men det gick bra. :)

Vinter igen?

Hade tänkt cykla och träna på Kungsholmen och träna men när jag kom ut ombytt från jobbet var det så kallt att det kändes praktiskt ogenomförbart att cykla till Kungsholmen och träna. Jag åkte i stället hem och sov på soffan.

Jag hann också med ett avsnitt av Kvällen är din.

Sköna söndag

Mamma och pappa pyste iväg tidigt i morse, jag har strosat på stan lunchat på Riddarholmen och fikat på Lasse i parken med Jonas. Nu njuter jag av balkongen.

Balkongpimpning

Mamma, pappa och jag har varit på Ulriksdals Slottsträdgård och träffat Bosse Rappne himself. :) Jag shoppade mynta och pelargoner, sen till IKEA för att köpa krukor, jord på ÖB, Plantagen för att köpa innerkrukor och lunch på Finefood därimellan.

Men oj, vad vacker och mycket fint de hade i Ulriksdal.

Ikväll har vi varit hemma hos pappas kusin Solveig och hennes familj och hängt lite framför schlagern.

Lunch med Maria & Sara

Nu går jag hem från jobbet. Har jobbat på och kommit ner i högarna. Jag har också hunnit med en mycket trevlig och god lunch med Maria och Sara. Ikväll kommer mamma och pappa och vi ska fixa balkongen i helgen.

Träning & ESC

Ett härligt medelpuls pass med Benny på Hornstull, sen lite joggning.

Nu har precis kommit hem från picknick och ESC med Niclas och en massa andra sköna människor.

De tre muskötörerna – igen

Att gå och se en bra teaterföreställning som man sett för är som att träffa en kär gammal vän man inte sett på länge. :)

Ikväll fick jag hänga med Niclas, Simon Melissa och två tjejer till jag inte minns namnet på, för att se De tre muskötörerna igen. Den är såååå bra! Alla som har chansen måste bara gå och se den!

Tisdagslöpning

En bra dag på jobbet. Jag börjar komma i kapp nu. :) Ikväll har jag varit och joggat och hade roligt nog min kurskollega Jenny med mig. Jag fick avsluta klassen med att leda stretchen. Nu börjar jag bli vid det momentet

Nytt album

Åhhh det var länge länge sedan jag gjorde ett album. Här får ni ett från semestern i Danmark med familjen. Album (öppnas i full-skärm-läge)

Cross på Kungsholmen

Ikväll har jag varit och provat Kungsholmens Cross med Karin och Hasse. Cykeltur dit och cykel hem och 75 intensiv styrke- och löpträning i soligväder. Underbart!

Nu hälsosam middag, mango och keso.

Lång resa hem

Nu är jag hemma. Men tid tog det, jag har hälsat på en kompis i Mölndal och sen sen lunch hos Therese och Göran i Bollbygd och till slut ett kortare stopp för käk i Nyköping. Nu är jag i alla fall hemma efter en superhelg och bilen är tillbakalämnad.

Ruberg Knude Fyr

Nu är vi tillbaka på svensk mark igen. Vi har umgåtts hela dagen och bland annat besökt en fyr mitt i den danska sa döknen kändes det som. Sen lunch och sista slappandet i stugan innan vi begav oss mot färjan och göteborg igen för mer spel och mat. ;)

Skagen & bad

Idag har vi varit och badat med hela familjen. Alla inklusive sexmånders Vincent och höggravida syster. I eftermiddags var jag, mamma, pappa, Niklas och Elina till Skagen.

Framme i Skallerup klit

Nu är vi framme. I morse tog vi färjan över och har hämtat nycklarna och installerat oss i huset. Sen tog vien tur till feriecentret och sen till Lønstrup. Ikväll har vi lagat mat och spelat spel.

Vid havet blåste det sand så det kände som att vars i blästringsmaskin.

Stockholm till Göteborg

Jobbade bara halvdag idag och hämta sen hyrbilen. Först till mamma och pappa på middag och sen vidare till Gråbo för kvällsmacka hos syster. Nu har jag, mamma och pappa hämtat upp Niklas på jobbet. Nu ska vi hem och sova hos Niklas och Elina och imorgon drar vi till Danmark.

Löpning

Ikväll var det löpningsdags, vi körde en kombinerad intensiv och medelgrupp. Lederen ville gärna introducera och gärna för mig men jag nöjde mig med att leda nedvarvning och rörlighet.

Vilodag

Nu har det varit så mycket träning att nu måste jag vila några dagar. Ikväll gör jag verkligen nget hemma. Ligger bara i soffan.