Tillbaka via Tibro

Då är jag tillbaka till Stockholm igen. Jag tog en tur via Tibro och plockade Johannes och hans väninna som hade varit där på bröllop.

Innan det har jag fixat i trädgården, gjort ett försök att åka på loppmarknad i Ullervad men det så mycket folk att vi gav upp och åkte därifrån. Innan hade jag kört mamma till sjukhuset med hennes sår för att få det omlagt.

Jag har också fixat till mammas present och fått den på plats.

7446_627461090597992_100098052_n

Härlig lördag

Mysigt att få vara med familjen. Jag hoppade upp tidigt, jag och fixade i hop hans trädgårdstält han fick på födelsedagen så det är på plats och så vi kunde äta frukost där ute under taket. :) Efter åkte hela familjen till Halna för att kolla in Halnadagen och fika på deras kakbuffet. Efter en lunch med grillad lax hemma åkte jag, Vincent och mamma och hälsade på Märta. Efter åkte jag till Ola och Frida. Alltid kärt och trevligt att hänga med gamla klasskamrater.

När det gäller trädgårdsarbete, visst är det kul att se när det gör skillnad!?

d170709ee0a311e2990322000a9f192c_7

e7a68e72e0fb11e2b6c722000a9d0edd_7

d832fe6ae0c611e2873022000a1fa909_7

c3578ed4e08a11e2975a22000a1fb425_7

b5eb1bc0e09011e2979522000a9f309d_7

a0c86416e08411e297d322000aaa0a71_7

Stockholm till Töreboda

Hyrde spontant en bil idag för att kunna vara med familjen. David på Hertz håller mig om ryggen och jag blir bara en lojalare och bättre kund med tiden. En 200 mil gammal XC70 med allt lull lull. Väl så tog jag en snabb kaffe och börja klippa gräs och fixa lite. Nu sova i morgon trädgårdspyssel igen. :)

abf4def8dfff11e2b15c22000a9e06ef_7

3b6e5e64e03311e2913e22000ae8004c_7

Cross

Idag hade jag första Crosspasset på sommarschemat och det var samma härliga känsla som förra sommaren. Ikväll var vi över 30 deltagare och det var verkligen hur kul som helst.

Ikväll har jag fixat lite hemma, packat, städat och vattnat. I morgon åker jag till Töreboda.

Träning & Spontanmiddag

Ikväll drog jag direkt och tränade och när jag ändå var i närheten åkte jag och ringde på dörren hos Oscar och Ann. De är verkligen så underbara. När jag kommer oanmält säger de bara, ”Vad kul att du kommer, vi har gäster och ska precis äta middag men stanna du också”. Gött va? Blev kvar där till kvart över tio innan jag satte mig på cykeln och trampade hem.

9cee1896de8f11e29deb22000a1f9355_7

Städkväll!

Ikväll har jag haft en liten städa och fixakväll hemma. Även lite arbete från köket. Skönt att vara hemma när man varit borta.

På vägen hem

Idag har jag och Micke slappat framför frukosttvn och sedan stavk jag ner till stan och därefter lunch med hela gänget på en pub i närheten. ;)

Nu sitter jag på flygplatsen. Dimi var snäll nog att ta med mig som gäst till BAs lounge. Så nu sitter jag här och dricker champagne.

Väl framme gick inte dörren på planet att öppna. Suck! Vänta, vänta och vänta.

Midsommardagen

Frukost, mathandling, laga mat och sedan bara vänta in gästerna. Vi åt midsommarlunch tillsammans och sen min efterrätt, jordgubbar- och rabarberpaj med hemmagjord vaniljsås. Till kvällsmat grillade vi marinerad kyckling. Allt med goda viner och snapps men framför allt trevligt sällskap. ;)

Vi har introducerat midsommar genom att visa Midsommar for dummies på youtube för våra internationella gäster.

Bild från groddansen. :)

Underbart!

En sån där perfekt dag. Frukost tv hemma, bussen till Regent st, kolla på kostymer, träffa Anders och sen Micke för en lång och mysig lunch. Sen köpte jag till slut kostymen jag tittat på hos Cos. Vi åt middag med Dimi som anslöt och avsluta med glass från Snogg och en drink på Soho hotel.

Allt detta istället för midsommarafton.

Här kommer lite bilder. Först från lunchen.

Skorna jag inte köpte först och sedan de jag köpte.

Kostymen jag köpte.

Skjortan jag köpte.

anf_66995_01_prod1

Glassstället, Snogg

Drinkstället, Soho hotell.

Promenerat, promenerat & promenerat

Idag har det promenerats i massor. Från Maida Wale via Hyde park och till Harrods för inspiration. Lunch från Wagamama i Green park. Via Oxford circus to Tottenham court rd träffat Christoffer och tagit en pint och gått hela vägen tillbaka och en pint på vägen.

Semestermorgon

Idag är dagen då allt ska packas och städas. När jag kommer tillbaka hit igen är det redan dags för jobb och en vecka har gått.

Men först en god frukost och sen ska det bloggas, städas, tvättas och fixas!

Tyresö på cykel & Teater

Idag har jag tagit en rejäl cykeltur trots förkylning. Jag känner mig mycket bättre idag, ingen feber i alla fall. Jag cyklade till Tyresö för att ta hand om mina kompisars trädgård. Så jag har trimmat och klippt gräs.

Ikväll har jag hängt med Niclas, Jacob och Sofie i Rålis, för kolla vi på Kåldolmar och kalsipper och sen satt vi och snacka i solen och kolla på folk innan jag cyklade hem.

Norrtälje & Förkylning

Idag har jag varit och picknickat i Norrtälje med Fredrik. På vägen hem kände jag mig inte helt ok så jag fick ställa in mitt Crosspass och tog en lång eftermiddags nap. Efter kom Auas med lite sushi och vi käka på balkongen och nu är det dags att sova igen.

Ja just det ja. Jag glömde berätta att jag hade tappat bort min iPad för en stund. Gissa var den låg! Jo i bilen så jag fick sätta klockan på 6.30 för att sticka till Hertz och leta innan bilen hyrdes ut igen och där var den som tur var.

Didrik 1 år

Idag hoppade vi upp tidigt när Didrik vaknade, vi pysslade och sen åkte jag och hämta Niklas och Elina och åkte via Backaplan, bytte min väska och köpte inlines.

Sen har vi firat Didrik med hela hans familj och alla släktingar. Efter fikat drog jag direkt och körde mot Stockholm. Tyvärr kände jag hur halsont tilltog och det regnade hela tiden så det var ingen rolig körning. Jag stanna för en kort fika i Norrköping hos en kompis och sen vidare. Min present till Didde var den största i på bilden nedan. :)

ScreenShot001

Niklas Svensexa

Idag var det Niklas dag. Även Elinas. Det var dags för deras svensexa respektive möhippa. Hela familjen samlades på Clarion Post för frukost och sedan kidnappades de i tur och ordning där. :)

Programmet

• Häng vid Delsjön med grillning
  • Gokart
  • Häng hos Ulf
  • Middag på Miss Sophies

Mamma och pappa fick vara barnvakter hela långa dagen. :)

Mot Göteborg

Jobb fram till tolv och sedan hämtade jag bilen och körde mot Göteborg. Plockade upp mamma på vägen och var framme strax efter 18. Då var det familjhäng med pizza och paj som jag gjorde. :)

Snälla söta mamma hade köpt mina favoritkakor, catalaner. :)

Tyresö

Ikväll har jag varit och kollat till mina vänners hus i Tyresö. Sen har jag bara slappat hemma. :)

Får inte glömma heller. Vi hade vinlotteri idag och final på baktävlingen. Jag vann inte varken baktävlingen eller vinlotteriet. :(

Kaj däremot, Kaj K, han vann 1:a och 2:a pris och Ann-Charlotte vann baktävlingen.

Inlines

Ikväll har jag varit och övat på inlines. :) Jag ska ev vara med och hjälpa till som ledare framöver och då är det ju bra om jag kan åka. Eftersom jag lånade av Friskis sånt som de köpt upp för många många år sedan så hade jag inte den bästa utrustningen och fan vad jag fick kämpa. :) Hjulen fastna och och lossna och jag var helt slut efter. Men med en cykeltur dit och tillbaka också så blev det bra träning. :)

Nu kvarstår frågan om jag ska köpa egna.

Koloskopi

Idag har jag gjort en sk koloskopi som en del av min utredning om varför min mage inte fungerar.

Så jag var ordentligt laxerad och tömd när jag kom dit. Så efter lite väntan var det dags. På med operationskläder och dylikt. Trodde jag skulle klara mig utan lugnande och smärtstillande men det gick inte utan. Det gick förrresten inte hela vägen upp till tunntarmen ändå utan fick avbryta och skicka mig på röntgen.

Nu har jag i alla fall smällt i mig ett Mc Donalds meal och tre bullar. Satan så gott. :)

Laxera med Laxabon!

Yeah right! Here we go! I morgon ska jag filma och undersök tarmen och då måste man vara fin där. Så jag ska dricka två liter laxermedel ikväll. Även i morgon bitti. Och jag har inte ätit något på hela dagen. :(

Det är vad jag ska göra ikväll. Skita och skita typ!