Running & Bil

Jag började dagen med ett löppass, vickade för Britt. Sen direkt hem, hämta bilen och drog till Töreboda. På vägen plockade jag upp Marcus. Väl hemma var det grill i trädgården och sen häng inne, laga mat och umgås. Till slut kom även Niklas och Elina. Hela familjen är nu samlad.

Happy end

Det blev både jobb och mycket vänner idag. Dels hade jag en lång och trevlig lunch med Auas. Under lunchen fick jag reda på att mina vänner Therese och Göran var i stan på besök. Innan jag stack till teatern hann jag med middag med dem och deras barn.

Jag var också på Stadsteatern och såg den nya föreställningen Happy End. Känns som en flirt till faypubliken men är inte säker på att den här helt bra. Den hade sin moments. Det var drag utan att vara drag. Det var vanlig teater men ändå inte. Jag undrar vad som händer om jag ser den igen.

Betyget blir en trea.

betyg3

Rosmersholm med Lennie

Man hinner en hel del på en vanlig dag även om det inte blir fullt 8 timmar på arbetsdagen. Idag har jag hunnit att vara och träna med Eva, ett antal längre möten på jobbet och sen in till stan för snabb middag med Lennie innan vi gick på Dramaten och såg Rosmersholm på deras lilla scen Rosmersholm av Ibsen. Min känsla är att det hade kunnat vara mer psykologiskt än det var. Det kan dock bero på att vi satt långt bak och man behöver sitta ganska långt fram för att uppleva det psykologiska i en föreställning.

Hmmm. Det blir en trea i alla fall.

betyg3

Jobb & Cross

Ikväll har jag cyklat till Lindhagen ännu en gång för att träna. Vädret håller verklige isig och tillåter cykling genom stan. Armarna fick en verkligen genomkörare och jag kommer veta att jag lever i morgon. :)

Poolparty!

Idag har jag hunnit både slappa och jobba. Men det roligaste var ju att vi blev till slut ett litet gäng som var på ett galet poolparty på SLM igår. :)

Konsulter & Middag

Idag har jag suttit med konsulter hela dagen på jobbet. Men vi har gjort små underverk. Avrunade med vin och jobba till 17.30 för att sen spontant och mycket trevligt bli bjuden på middag hemma hos Lars och Christian. Fin avrundning på veckan.

En deltagare

Idag hade jag hade jag en deltagare men det gick bra det också. :) Hon kämpade på. Undrar varför det var sånt manfall just då? Det var ju bara aningens lite kallare. Inte mycket kallare.

Ungefär lika

Ikväll har jag varit och sett föreställningen Ungefär Lika på Dramatens lilla scen.

Det pågår ständigt en brottningsmatch i mitt huvud mellan att vara god och att ha pengar och det är mycket vad den här pjäsen  handlade om för mig. Det bästa på länge! En stark fyra.

betyg41

Screen Shot 10-26-14 at 01.00 PM

Tisdagslöpning

Fortfarande lite trött efter helgen men lycklig på energi från vänners besök. Ikväll var det i alla fall lite löpträning på ett pass som jag ledde på Ringen. Vi tog en tur i Sjöstan.

Farväl

Det var länge sedan jag hade känslan av att säga farväl men idag fick jag uppleva den igen. :( Idag var det dags för deras färd mot nya resmål. Efter en frukost här hemma körde jag dem till flygplatsen och med en känsla sorg fick de långa och varma kramar, både Isra och Chris. Nu har de nog landat i Los Angeles. Sen var det dags att lämna tillbaka bilen, jag sprang på Anneli och Åsa på Finefood och tog en lunch där, sen jobb med flera möten och ikväll har jag avrundat med matlagning och träning på Olof och Hannis pass på Lindhagen.

Återhämtning

Det krävdes en del återhämtning idag och det ska gudarna veta. :) Chris och Isra hängde med sin familj, jag åkte och veckohandlade och sen hade vi bara en lugn och fin hemmakväll i soffan.

Bilutflykt & Baltic battle

Idag började vi med frukost på Amaranten, från det tog vi bilen och åkte till Artipelag och för att njuta av miljön där. På grund av ett litet missöde, Auas druttlade i vattnet, gjorde vi en avstickare till Trångsund för att byta om och sen vidare på vår utflykt mot Rindö och Waxholm.

Kvällen tillbringade vi hemma, jag, Christoffer, Israel, Auas, Remy och Julio med att dricka drinkar och ha skoj. Sen drog vi till SLMs årliga Baltic battle fest som i år var i Slakthuset.

Tapasmiddag

Jag började dagen med att leda ett joggingpass, sen jobb och sen hämta hyrbilen. Väl i bilen drog jag iväg, hämtade killarna inne i stan och tog med dem på en av mina första pärlor i Stockholm nämligen Rosendal. Där fick vi fika och sen fortsatte vi strosa runt med bilen i stan. Kvällen tillbringade vi på Il Mundo tapas bar där Chris brorsa jobbar. Kvällen avrundade vi på Sidetrack.

Vänner anlända

I eftermiddag har mina gäster äntligen kommit fram till mig. Jag har inte träffat kära Christoffer på 2 år nu eftersom han varit ute och rest och jag har är så glad att ha han och hans kära på plats. Dock fick jag börja med att smita iväg för att leda ett Crosspass och när jag kom hem hade de goa människorna lagat mat åt mig. Lyx!

Mat & träning

Jag har en teori, när jag tränar på kvällen uppstår den värsta hungern på natten när jag sover. När jag tränar på dagen, som idag på Evas Cirkelfys, uppstår den största hungern på kvällen. Jag har ätit både varmrätt, ostar och efterrätt. Hyfsat nyttiga sådana i och för sig men ändå. Känns smartare att sova bort hungern. :)

Running

Jobb som vanligt och sen tisdagjogg, jag var ledare och fick äntligen träffa Johannes igen. Han har varit bortrest i tre veckor nu. På passet gick det bra, jag var pigg, glad och energirik och jobbade mycket med feedback på överkropp och armarbetet hos deltagarna.

Jobb & träning

Jag får svårare och svårare ju kallare och mörkare det blir att motivera mig att cykla till Lindhagen och träna. Det blev kul trots allt mest för att det är skönt med träning men också för att vi var tre ”civila” ledare, två ordinarie och en motionär. :)

Inte lika fint väder

Idag var det inte lika fint väder när jag vaknade upp. Men till slut tog jag lite fart och tog båten över till Djurgården och en lunch på Rosendal. Sen promenerade jag via stan, tog bussen och båten hem och pysslade hemma resten av kvällen. Avrundade med ett glas vin med Auas på Pipes här i Sjöstan.

Slapp, soligt, Dramaten & Ragg

Idag började jag med en lugn morgon men kunde inte låta bli att gå förbi kontoret och städa undan det värsta, jag hade fått skämmas för lokalvårdaren annars. Sen gick jag en långpromenad i solen och tog en guidad tur på Dramaten. Jag fick se Stina Ekblad i morgonrock. Bara det liksom. På kvällen lurade Auas ut mig på Sidetrack en sväng, tur var väl det och trevligt. Det händer inte ofta men jag fick med mig ett nummer på en lapp hem. :)