Remy i Sofia & Middag på Happy

Idag hade jag en skön hemmamorgon när Auas gick till jobbet. Jag åkte och mötte Remy, vi tog en lunch i stan och sen slappade vi hemma innan vi åt middag på Happy. :) Så kommer lite bilder på hundkärlek. :)

Slappat & sparekning

Idag har vi mest strosat runt på stan och gått in på alla ställen som vi tror ha ett spa. Inte ens de lyxigaste hotellen har haft bra span. Men vi tror vi har hittat två alternativ nu. Vi har också käkat lunch med en kompis till Auas och sedan besökt hans ateljé med hittills den bästa utsikten.

Early bird…

Japp, idag fick jag hoppa upp tidigt för att hinna med morgonflyget till Warzava och sedan vidare för att träffa kära Auas. Nu är jag framme, vi har gått på stan lite, shoppat lite, och ätit lite. Trevligt värre! :)

Cirkelfys & Packning

Imorgon far jag till Bulgarien. :) Och det kräver lite packning här hemma ikväll och jag hoppas jag snart blir klar så jag kan sova. :) Jag har också hunnit vara på mitt vanliga Cirkelfys pass på Skanstull ikväll med Karin.

Söndagspromenad med Julio

Idag har jag haft världens mest slappa söndag. Jag har börjat på en ny ljudbok om psykopaten för herr Silfverbielke och jag har haft en trevlig lunch och promenad med Julio. Verkligen skönt men på gränsen till lite obehagligt med rastlösheten. :)

Stockholms kulturnatt

Oj, jäklar vilken lugn dag jag har haft. Men jag började med att hoppa upp tidigt och cykla till Sickla för ett skivstångspass. Sedan dessa har jag i princip legat i min säng och soffa och inte gjort mycket förrän jag gick ut och käkade en sen lunch. Sen stack jag in till stan för att möta upp Julio och Felipe och njuta av Stockholms kulturnatt. Vi hann med

• Kungliga hovstallet
  • Stadshuset
  • Slottet
  • Myntkabinettet
  • S:t Jacobs kyrka

Vi avslutade med fika på Kaffekoppen och jag tog ytterligare en fika på vägen hem och njöt av det sista på ljudboken.

Hemmakväll

Efter några glas vin och lite ost på jobbet kände sig Bånnsgård trött. Han gick hem och slumrade lite. Nu har jag kollat lite på Let’s dance och nu är det nog dags att nanna trots allt. Gammal man gör så gott han kan.

Det är ju löningsfredag, i alla fall för mig, men de andra pojkarna får festa för mig. Jag kan i alla fall vara stolt över att jag lyckades med att vara uppe och träna tidigt i morsen med mina stammisar på Friskis Ringen. Natti!

Käk & Promenad

Ikväll tog jag en promenad med Johan och sen lite käk på Voltaire i Sickla. Skön och avslappnad kväll. Sen hemma och slappat lite, ikväll sova tidigt = Skönt.. :)

Vildanden

Ikväll har jag varit med bara Niklas på teater. De andra var upptagna. Föreställningen som var lite tråkigt och seg i första akten tog sig till något riktigt bra till slut. Det var första gången jag såg Vildanden, annars gillar jag Ibsen och har sett mycket av hans olika föreställningar, vissa flera gånger.

Betyget blir en svag fyra.

betyg4

VIL_press_12_960x0

Cross med Felipe

Det är alltid väldigt roligt att ha med sig sina vänner på sina pass. Idag hade jag Felipe med mig på mitt pass som jag och Britt körde på Hornstull. Nu hem och slappa lite.

Cirkelfys

Efter en lång och rolig dag på jobbet har jag kört lite träning, åkt hem och lagat lite mat för veckan och sedan gett mig av till jobbet för ett lite kvällspass igen. :)

Raw chocolate caramel nut bar

Så, nu börjar även denna fina söndag dra sig mot sitt slut. Trevlig lunch med Anders och Salle och sen promenad till Söder för fika på Johns jobb. Lite strosa på söder och sen hem igen. Nu har jag slappat en stund och sen fixat med lite godis för resten av veckan. :)

cirka 20 st små rutor

Lager 1 – Nötcrunch

• 1 dl mandel
  • 1 dl färska urkärnade dadlar
  • en nypa flingsalt
  • Gör så här: Mixa allt i matberedare till en slät massa. Lägg ut på en bit aluminiumfolie och tryck ut till en jämn fyrkantig kaka, cirka 1 cm hög. Sätt in i kylen.

Lager 2 – Caramel

• 0,5 dl jordnötssmör, cashewsmör eller mandelsmör
  • 1 dl färska urkärnade dadlar
  • 1 msk kokosolja
  • en nypa flingsalt

Gör så här: Mixa allt i matberedare och bre på som ett lager ovanpå det första lagret som stelnat lite i kylen.

Lager 3 – Choklad

• 100 gram mörk (minst 70%)
  • en liten nypa cayennepeppar eller chilipulver

Gör så här: Smält chokladen cayennepeppar/chilipulver. Häll chokladlagret som ett sista lager och strö chilliflakes över och låt stelna i frysen en stund. Ta fram strax innan servering och skär i små rutor. Om det mot förmodan skulle bli några över förvaras de bäst i frysen.

Yoga

Idag har jag haft en skön dag. Det bästa var nog Yogan som Malin stod för hemma hos Lina och Henrik. Hur trevlig och bra som helst. Det bekräftar bara att jag borde praktisera detta både mer och regelbundet. Sen tog Lina och Henrik med mig på en tur till Ulriksdals Slottsträdgård för lite lunch, inspiration och shopping. Eftermiddag och kväll tillbringade jag hemma i soffan. Några glas mouserande innan andra stack vidare ut i Stockholmsnatten och jag gick och la mig för att sova.Mö

ÖppetDen besynnerliga händelsen med hunden mitt i natten

Oj! Ikväll har jag för det första haft en trevlig kväll och en bra dag på jobbet. Vin och mat före föreställningen. Och sen lite mer vin efter med några kompisar på en bar på Söder.

Men viktigast idag var nog den fina behållningen av pjäsen ”Den besynnerliga händelsen med hunden mitt i natten”. Min mamma har alltid på olika sätt jobbat med barn på olika sätt och tillsammans med resten av familjen och vi har kommit nära dessa människor som pjäsen handlar om. Därför berörde den väldigt mycket. Men den berörde nästan ännu mer för att jag också ställer mig frågan om vem som egentligen är frisk och vem som är sjuk. Jag känner igen mig i många aspekter i personen som beskrivs fast inte alla delar och i samma grad.

Pjäsen blir därför personligt viktig för mig och jag tycker verkligen man ska gå och se den. Såg att recensionerna inte var lysande, inte SvD’s i alla fall. Jag tänker dock sätta en solklar femma på den extraordinära prestation.

betyg 5

Det flygande barnet

Ikväll har jag varit med på Orionteatern för en tvinspelning av föreställnignen Det flygande barnet. Gustav Hammarsten och Vanna Rosenberg gör fina prestationer och musik som förstärker förmedlade känslor är bra! Dock blir det sammtagna betyget för föreställningen lågt eller mediokert. En svag trea! Nu får vi vänta på att den sänds på tv. Jag kommer nog synas, jag var längst fram. Ses då!

betyg3

Johanneshäng & sommarplaner

Ikväll har jag jobbat lite extra och sen tog jag en middag med Johannes efter hans pass. Sen körde vi igenom lite tankar kring att köra lite sommarpass tillsammans igen. Det kommer bli kul. För snart två år sedan körde vi massor med pass tillsammans under sommaren och nu i sommar ska vi ha lika kul!

Cross

I am back. Nu är jag på Hornstull igen och leder pass med Britt. Det ska bli kul. I dag hade vi 9 underbara motionärer som kämpade så hårt. Det var en bra dag på jobbet innan och jag hade en trevlig middag med Felipe efter träningen.

Jobb, jobb och lite mer jobb

Efter en lång dag på jobbet igår som inte var planerat har jag jobbat ännu mer idag. Först åtta till fem och sen träning och sen tillbaka. Nu utmattad går jag hem och lägger mig. Jag har ett projekt som engagerar mig och det är både roligt och väldigt engagerande.

Jag är snart en löpare!

Idag har jag varit i Friskis & Svettis i Malmös stora event Malmö & c:o. Jag har kört ett pass som hette ”Jag är snart en löpare” för en gäng nybörjarlöpare. Det har varit väldigt roligt att fortsätta och bygga ut sitt Friskis nätverk.

Nu sitter jag på tåget på väg hem till Stockholm. Just nu drömmer jag mest om att gå ut med några kompisar och ta ett glas vin ikväll.

Mot Malmö

Full fart på jobbet i några timmar och sen mot tåget med en sallad och chokladbeskvi i kassen. Idag har jag tagit mig ner till Malmö för vara inspiratör på deras event i morgon. Ikväll har jag promenerat runt och rekat inför mitt pass i morgon. Vi kommer att hålla till vid Pildammsparken.  Nu sova på hotell, det är skönt och mysigt att sova borta.