Kategori: Bra resturang

  • Middag på Hotel Frantz och Förrädarna hemma

    Ikväll var jag på middag med Amex på Hotel Frantz. En väldigt trevlig kväll med god mat och skönt häng.

    Sen hem och landa i soffan framför Förrädarna på tv. En rätt perfekt kombination av social kväll och lugnt avslut hemma.

    Rebrandingen på jobbet börjar ta plats. :)

  • Middag med vänner efter hemmadag

    Jobbat hemma under dagen. På kvällen blev det middag på Trio tillsammans med Jennifer och Laura. En lugn och trevlig avslutning på dagen.

  • Bra avslut på veckan

    Riktigt bra avslutning på jobbveckan. Jag hade ett möte med en intressant aktör på marknaden, ett sånt där möte som väcker tankar och idéer framåt.

    Efter jobbet bjöd jag några kollegor på ett glas på Hotel At Six innan jag mötte upp Alex. På kvällen åt vi middag med hans morbror Svante och Eva, som tog med oss till Godot. Det blev en lång, god och väldigt trevlig middag.

    • Vit sparris, brynt smörhollandaise, Kalix löjrom, maraconamandlar
    • Steak frites, grillad entrecôte med tomatsallad, pommes frites & bearnaisesås
    • Pavlova, inkokt glasrabarber, kokosgrädde & rabarbersorbet

    Sen bar det hem för att ta hand om gästerna.

    I helgen kommer Anna, Mathea och Nilas på besök. Det ser jag fram emot.

  • En kväll på Aira

    Jobbade på kontoret under dagen. På kvällen var det dags för Alex födelsedagspresent – middag på Aira, Tommy Myllymäkis restaurang.

    Överraskning nummer två var att Henke och Rosa också var inbokade. Något som jag och Rosa hade hållit hemligt för båda 40-åringarna.

    Middagen drog igång och sen bara flöt det på. Helt plötsligt hade fem väldigt roliga timmar gått.

    Kanapéer

    • Dillkrustad, havskräfta, brynt smör
    • Bifftartar, grillad talg, ramslök
    • Potatis, löjrom, ansjovis
    • Smörtuile, majs, Karl-Johansvamp
    • Beignet, Wrångebäck, svart tryffel

    Meny

    • Pilgrimsmussla, vit sparris, creme cru och kaviar
    • Röd mulle, libbsticka, rättika och kalamansi
    • Havskräfta i två serveringar, Havskräfta, fermenterad kumquat, citrontimjan och kålrot
    • Skreitorsk, svart tryffel, spetskål och enbar
    • Rensarv, endiv, bergamott och peppar
    • Glasrabarber, ros, hibiskus och champagne
    • Mjölk, grön kardemumma, havssalt och karamell
    • Små sötsaker och choklad

    Vinmeny

    • 2022 Van Volxem Riesling, ”Goldberg”, Großes Gewächs, Mosel, Tyskland
    • 2020 Sattlerhof Sauvignon Blanc, ”Ried Kranachberg”, Südsteiermark, Osterrike
    • NV Shimizu Seizaburo Shouten, ”Zaku Impression M”, Junmai, Mie, Japan
    • 2023 Domaine Pavelot, Corton-Charlemagne, Grand Cru, Bourgogne, Frankrike
    • 2023 Kistler, Pinot Noir, Russian River Valley, Kalifornien, USA
    • 2016 Maison M.Chapoutier, Châteauneuf-du-Pape, ”Croix de Bois”, Rhône, Frankrike
    • 2023 Kracher, Rosenmuskateller, ”Red Roses”, Beerenauslese, Burgenland, Osterrike
    • 2019 Patricius, Tokaji Aszú 6 Puttonyos, Tokaj, Ungern

    Bilder från kvällen i övrigt.

    En kväll utöver det vanliga. :) 5 av 5

  • Krog Agrikulur

    Jobbat och ikväll middag med gamla kollegor. Mattias, David, Mikaela och Petra. Väldigt god mat men bar Agrikultur var bättre.

  • Middag med Micke

    Jobba hemma hos Micke och sen lite stros på stan och känna på julstämning. Ikväll bjöd middag på magisk middag på Berners Tavern. Mycket mysig kväll.

  • Middag på Miss Aida

    Vila stora delar av dagen pga förkylningen. Bara en mindre promenad ner till Industri City. Ikväll middag på Miss Aida med Alex. Sen drinkar med Assan, Oma, Zac och hans tjej. :)

  • 10 år tillsammans

    Idag markerar vi 10 år tillsammans jag och Alex. :) Efter jobbet har vi firat med middag på Bar Agrikultur. :)

  • Middag på Matateljen

    Jobbat och fixat, ikväll middag med Hans, Clara och Carl på Matateljen.

  • Lunchlöpning & -bastu

    Löpning och bastu med Erik på lunchen. Ikväll middag på Smokehouse där vi sprang på Mikaela och Patrik. Sen konsert på Trädgården och träffa Johanna. Designar också nya kläder på jobbet

  • Gå på stan

    Idag återhämtning från igår. Hänga med Andrea innan hon stack vidare. Efter det en promenad, middag på Florentine och sen slappa i sängen resten av kvällen. :)

  • Sista dagen i Colombia

    Kollat in berget Monserrate. Middag på Flora och vin på Franc. Så mysig dag.

  • Bogotá

    Idag har vi kollat in stan lite med Enrique. Middag på Bikinis.

  • Festival inspektion

    Idag har vi käkat frukost på hotellets gård. Hotellet är bra frukosten god. :) Sen tog vi en tur till festivalen och kollade in stället lite innan de till och med öppnade. :)

    Ikväll har jag och Alex käkat middag på Alambique, sååå mysigt och bra. Allt bara flöt på så bra. Personalen såg för en gång skulle inte ut att vara stressad. God mat också men lite för stora portioner kanske. :)

  • Middag på Sparrrow

    Efter att fixat barret så hade vi vår AMEX-middag på The sparrow. Kanske bästa hittills.

  • Middag & klubb

    Ikväll har vi varit på middag med Laura och Jennifer. Sen drink med Laura på Fasanen 47, sen klubb när Jessie spelade.

  • Middat på Bitza

    Ikväll Amex-middag på Bitza. Väldigt gott det jag kunde äta men kanske lite missförstånd och sen blev min middag till slut bara några röror. Men det blir ändå en kategori bra resturang för jag är go idag. :)

  • Framme i NYC

    Michael skjutsade oss ut till flygplatsen och flygningen till NYC gick bra. Nu bor vi hos Traylor och vi var ute och käkade den bästa medelhavsmaten ever ever. Miss Ada.

  • Gustavia med Petra & Mikaela

    Ikväll hade jag min avdelningsaktivitet med mina kollegor. Vi käkade middag på Lydmar och sen såg vi baletten Gustavia på Operan.

  • Middag med Britt

    Ikväll har jag varit på middag med Britt. Mycket gott och trevligt med Bachanale på Ringvägen.

    Nu är höstkläder framme, skönt. Och ett gott lunchpass hanns med. :)

  • Jobb plus träning x 2

    Jobbat och sprungit ner på lunchen och tränat. :) Sen hem, leda pass och hänga en kortis med Cy. Sen middag på Hallmans Matbar. Mycket gott!