Idag blev det en del fixande och handlande. Först en sväng till IKEA och leverans till KGM. Sen vidare till Hornbach där jag köpte plywood till tavelbakgrunderna och material till benen på bordet jag bygger i hobbyrummet.
Fick också med mig frigolit hem för att börja testa att skära och experimentera lite med former och idéer. Kul när ett projekt leder vidare till nya små sidospår och tester.
Kvällen avslutades med en spontan middag tillsammans med Kajsa, Stina och Henke. Väldigt trevligt, gott och precis en sån där kväll som bara blir av utan planering men ändå blir riktigt bra.
Efter jobbet blev det ett besök hos barberaren innan jag mötte upp Alex för en riktigt mysig middag tillsammans. En sån där enkel kväll som bara känns väldigt bra.
Vi tog en sväng ner till trädgården också, men det blev ganska kort. I stället gick vi hem igen och började kolla på serien Kastanjemannen. Perfekt avslut på dagen.
Ikväll var det mitt pass igen. Skönt att få träna, köra igenom kroppen och samtidigt leda gruppen. En ganska enkel dag på pappret, men ändå en sådan där bra vardag där allt bara rullar på.
Jobbat och sedan vidare till gymmet. Skönt att få röra på sig efter dagen.
Ikväll blev det en lugn hemmakväll med lite fix inför veckan. Lagade mat och fyllde på med matlådor medan Robinson rullade på i bakgrunden. En ganska vanlig kväll, men rätt skön ändå.
Idag bar det av hem till Stockholm igen. Emma och barnen åkte lite tidigare, medan jag och mamma tog en sväng till kyrkogården. Pappa skulle ha fyllt 75 i morgon, så vi gjorde fint vid graven och satte även nya plantor på de andra gravarna.
Efter det blev det lite fix i trädgården innan det var dags att packa ihop och ge sig av mot tåget. Och som så ofta blev det lite tågstrul på vägen hem. Men den här gången tror jag faktiskt att jag lyckades överlista systemet lite och sitter nu ändå på ett tåg på väg mot Stockholm.
Idag blev det en riktig dag med lite av allt möjligt. Jag köpte en trimmer till mamma och hjälpte också till att köra hem ved från hennes granne. Sånt där vardagsfix som ändå känns ganska bra när det är gjort.
Vi hann också gratta mammas granne Ulla som fyllde 80 år idag. Efter det skjutsade jag Didrik till tåget innan vi som var kvar hemma åt middag tillsammans.
Ikväll har det varit en lugn kväll i soffan med datorn och telefonen i händerna samtidigt som Eurovision Song Contest rullat på i bakgrunden.
Mamma hämtade Emma och barnen vid tåget idag, så det blev en snabb lunch tillsammans innan dagen fortsatte åt olika håll.
Jag fick agera chaufför och skjutsade Vincent och Didrik till golfbanan och hämtade dem senare igen. Däremellan mest fix hemma – såna där småsaker som alltid finns att ta tag i. Hann också klippa gräset, vilket ändå känns rätt skönt när det är gjort.
Idag blev det en utflykt med mamma till Kinnevedums Handelsträdgård. Vi kom hem med massor av plantor som vi redan har börjat plantera. Det känns verkligen att sommaren är på väg när händerna är fulla av jord och man håller på ute i trädgården.
Efter handelsträdgården körde vi vidare till Skövde för att hämta upp Didrik.
Ikväll grillade vi ute och bara hade det skönt tillsammans. Sen försökte vi kolla på Baksmällan. Jag säger försökte, för det blev nog lite mer prat och halvtittande än full koncentration på filmen.
Förmiddagen började med event tillsammans med jobbet där PostNords rapport Mottagarmakt presenterades. Intressant att höra resonemangen kring hur människor vill ta emot kommunikation och hur beteenden fortsätter förändras.
Efter det blev det en sväng på stan för att köpa lite nya kläder till jobbet. Passade också på att lämna in några plagg till skräddaren innan jag fortsatte dagen hemma med jobb.
Ikväll middag med Britt på Shanti. Sen bara hem, slappa framför tv:n och prata med familjen.
Idag blev det kontoret igen efter några dagar hemma. Skönt att komma in i rutinerna lite och dessutom fint väder för cykelturen dit och hem.
Ikväll blev det träning på Friskis vid Ringen eftersom Skanstull är stängt just nu. Lite ovant att byta anläggning, men bra att få passet gjort ändå.
Efter träningen blev det en lugn kväll hemma med matlådefix inför kommande dagar. Väldigt skönt känsla när kylskåpet är fullt och veckan känns lite mer under kontroll. 🙂
En hemmafixardag. Lagat mat, tagit hand om all tvätt från veckan som gått och också tvätten från resan. Skönt att beta av sånt som samlas på hög, få ordning hemma och landa lite i vardagen igen.
Packade ihop och städade lägenheten i Berlin innan det var dags att åka mot flyget. Vi var ute i god tid, och där skildes våra vägar för stunden – Alex vidare till London och jag mot Stockholm.
Jag hann jobba vidare en stund i loungen innan flyget gick, vilket var skönt. Väl hemma i Stockholm packade jag upp allt direkt och landade in hemma igen. Ikväll blev det lite häng med Kajsa innan dagen rundades av.
Jobbat hemma idag medan Alex var på mässan Superbooth, som pågår här i Berlin. På kvällen tog vi en promenad, åt vietnamesiskt och gick sedan hem för en lugn kväll i soffan med några serier. En enkel och skön avslutning på dagen.
Det hände inte så mycket idag. Jag jobbade som vanligt och efteråt blev det en tidig kväll hemma. Vi är fortfarande lite trötta efter helgen, så det passade fint att lägga sig tidigt och bara låta dagen vara enkel. 🙂
Ledig dag idag efter en rolig festnatt i Berlin. Det blev en lugnare dag med en promenad och en god brunch. Resten av dagen fick gå i ett skönare tempo. 🙂