Underbar dag

Jag har shoppat lite. Fler tvålar till mitt badrum, även färgskala där nu. :)

Jag har haft en lång och trevlig lunch med Lars och Christian på deras terass och de bjöd på en räksmörgås i bättre klass än bästa resturang. :)

Ikväll har jag varit och är på middag med hos Alexander och Helen. Såååå god mat och roligt sällskap.

Men kvällen är ung…

Hemmakväll blev utekväll

Efter att ha vattnat och vårdat F och As blommor blev det en sushi hemma på gatan. När jag käka fick jag mess från kompisar som satt på krogen som ville ha sällskap. Jag var inte den som var den så nu har jag druckit drinkar med Rickard och Kenneth. Nice, så där bara en torsdagkväll.

Hoppas A lilla bonsaiträd mår bra efter min duschning av den.

Jogg med ledartröjan på

Idag var det tisdagsjogg. Det är inte helt lätt att vara ensam ledare när man bara har ett pass per vecka och på en enda nivå. Målgruppen omfattar då både medel, bas och intensivlöpare och gruppen får en extrem spridning. Jag hjälpte till och tog den bakre delen ikväll med ledartröjan på. :)

Regnkläder

Med allt dagens regn fick jag äntligen skälet att köpa regnkläderna jag spanat in. Användning fick jag redan när jag cykla till naprapaten idag. Har behandlat vänster fots slemsäck med laser och stötvågor.

Hemresa

Lunch och shopping med Anders, Micke och Fabrizio i Westfield. Nu på Heathrow och förhoppningsvis väntar en effektiv resa hem.

By the way, dagen kanske mest onödiga inköp var engelsk grenola som var så god att det nog är värt att släpa hem. ;)

Underbar midsommar

Underbar dag med vänner. Frukost med Micke, shopping, lunch med Anders och sen en underbart god middagsom Micke lagat. Stekt tonfisk fick vi. Micke va tv-kock och anders och jag hängde med ett glas champagne bredvid och surra. ;)

Waiting for takeoff

Dagen har varit bra. Hunnit med lite friskisadministration och lunch på stan med Martin. Nu sitter jag ett plan i soligt stockholm som inte får lyfta för att vädret i London tydligen är för jävligt. Snacka om att satsat på fel ort avseende midsommarväder det här året. ;)

Ja ja, väskan är fylld med snaps, sill, hårdbröd och ostbågar och dessutom ska vi inte fira förrän på lördag.

Cross på Hornstull

Ikväll blev det ett Crosspass med Kerstin och Karin som ledare. Jag och Jenny spanade och tog in alla kunskaper vi kan behöva. Nästa onsdag är det Jenny som ska diplomeras.

Dag tre på en veckas semester

Har hunnit med ett besök hos naprapat. Tydligen är det slemsäcken mellan hälben och hälsena som är lite hårt ansatt. Jag är behandlad med massage, stödvågor och laser. Ska dit igen på måndag.

Men nu har jag precis kommit tillbaka från en lugn, ensam och skön lunch på Finefood. Ikväll träning med Jenny och Britt, Cross på Hornstull.

Första dagen på semestern

Jag vaknade i Töreboda men kommer somna i Stockholm. Mitt besök för denna gången är över. Alltid lika roliga. Idag hann jag i alla fall pyssla lite i trädgården, klippa lite buskar, klippa gräs, trimma och fixa med annat smått och gott.

Fortsatt dåligt väder

Detta är verkligen inget kul. Regnet bara pissar ner hela tiden. Ja ja. Vi kan inte hänga läpp för det. Idag åkte jag, mamma och pappa till Vingåker för att shoppa lite och inte minst hälsa på Emma, Marcus och Vincent i Eskilstuna. Där blev det mat, fika och umgänge. Pappa hjälpte Emma med tvättmaskinen.

Regnigt värre i Töreboda

Idag har jag och mamma varit och besökt en stor loppis i Töreboda och en secondhandbutik i Mariestad i hopp om att hitta en rokokostol. Men vi har inte lyckats. Däremot har jag fått träffa Gustav och hans familj som jag inte sett på evigheter. Kul! Vi har också shoppat krokar till badrummet och fikat på Bäcken.

Väl hemma skulle jag börja klippa gräs men jag kom inte långt, startsnöret gick av. Suckar! Och sen börjar det ösregna.

Det mest produktiva idag blev nog pajen jag gjorde på jordgubbar och rabarber.

Morbror igen

Då får jag härmed annonser att jag blivit morbror igen. Grattis till Ulrika och Markus lilla Didrik som till slut kom ut. Imorse typ vid 5 alltså. :)

Semestern kan börja!

Så nu åker jag till Töreboda. Mitt semesterschem är:

• Fr-må – Töreboda
  • Må-to – Stockholm
  • To-Sö – London

Jag kommer inte ha semester förrän i augusti igen så detta är bara en liten förbrännare för att orka jobba ända till augusti.

Konferens på Skepparholmen

Ikväll är på konferens på Skepparholmen. Det är ju Swedbanks gamla konferensanläggning så jag har varit här förr. Det är dock extra kul för Spaat var helt om- och nybyggt.

Här får ni lite bilder på mina kära och kollegor och gänget jag kämpar med varje dag.

Ett drömspel

Efter all träning var det dags för vila och teater. Jag kollade igår in August Strindbergs ett drömspel.

Föreställningen som är gjord av Mattias Andersson hade ett tydligt perspektiv att ta till vara de svagas röst men ändå vissa budskap om sin egen makt över sin egen situation. Det fanns också ett tydligt invandrarperspektiv.

Föreställningen var cool, annorlunda, aktuell och nytänkande.

Människornas jämmer och klagan äga skäl och grund.

Betyget så. Det blir en fyra även om det finns ett minimalt minus bakom. Men den är på intet sätt tveksam.