• Nya affischer och sommarfest

    Jobbat under dagen och hämtat nya affischer till min kund. De blev riktigt fina och det var kul att äntligen få se dem färdiga.

    Ikväll var det sommarfest med kunden. Vi började med att hänga i kontorets bar innan vi drog vidare för minigolf på en inomhusbana. Därefter blev det middag inne i stan tillsammans med kollegor och kunder.

    När kvällen var slut blev det en lugn avslutning hemma med Alex. Vi slappade i soffan och fortsatte titta på The Pitt.


  • Bastu i Vinterviken

    Jobbat mer än halva dagen på kontoret och sedan fortsatt hemifrån. Hemsidan för kunden är nu inne i en riktigt spännande fas där mycket börjar falla på plats. Det är roligt när arbetet går från planering och struktur till att man faktiskt kan se resultatet växa fram.

    Ikväll blev det en tur till Vinterviken för bastu. En skön paus efter en intensiv arbetsdag och ett bra sätt att varva ner innan helgen.


  • Jobb, träning och webbprojekt

    Dagen har bestått av jobb och sedan ett stopp på Friskis där jag ledde mitt pass. Alfred var med och kämpade på under träningen, vilket var kul.

    Efter passet blev det hemgång och lite kvällsjobb. Webbprojektet är inne i en intensiv och spännande fas, så jag fortsatte att arbeta vidare med det hemma under kvällen.

    En ganska vanlig dag med en bra blandning av jobb, träning och fortsatt arbete med projekt som rör sig framåt.


  • Kontor, träning och en extra stunds jobb

    Dagen började på kontoret med jobb som vanligt. Efter arbetsdagen passade jag på att träna på vägen hem innan det var dags att landa hemma för kvällen.

    Efter middag och lite tv-tittande blev det några timmar till framför datorn. Jag fortsatte att jobba vidare med pågående projekt innan det var dags att runda av dagen.


  • Ny vecka

    Ny vecka och tillbaka på kontoret. Dagen har mest handlat om jobb innan jag tog en sväng förbi träningen på vägen hem.

    Ikväll fick det bli middag på egen hand eftersom Alex jobbade sent i studion. Efter maten fortsatte jag att jobba vidare hemma en stund innan det var dags att runda av dagen.


  • Lugn söndag efter en rolig kväll

    Efter gårdagens fest blev det en lugn dag. Jag sov ut ordentligt och tog det mest i min egen takt.

    Det blev en liten promenad för att få lite frisk luft, men annars har dagen varit ganska stillsam med tv-tittande och avkoppling hemma.

    Jag har också lagt en hel del tid på webbprojektet på jobbet. Det finns fortfarande mycket att göra, men det är roligt att se hur arbetet fortsätter att ta form bit för bit. En bra avslutning på veckan innan en ny arbetsvecka tar vid.


  • En natt med FIST

    Dagen började lugnt hemma med en del avkoppling. Sen åkte jag ut till Kungshatt för att hämta hem saker inför avslutet där.

    På kvällen blev det lite fix hemma innan jag tog mig vidare ut i Stockholmsnatten. Jag gick på Fist – Faggets in Stockholm Together – och det blev en väldigt rolig natt med många människor, bra stämning och dans långt in på småtimmarna.


  • Middag med vänner och en natt på Trädgården

    Jobbat under dagen och cyklade hem efter jobbet. På vägen lämnade jag in cykeln för lite service och fix.

    På kvällen blev det middag med Henke, Kajsa och Josefin. Efter maten gick Henke och Alex ner till Trädgården för att spela, medan jag, Kajsa och Josefin satt kvar och pratade länge. Det blev en sån där kväll där timmarna bara försvinner medan samtalen fortsätter. När vi till slut bröt upp hade sommarkvällen redan hunnit bli sen.


  • En lugn kväll hemma

    Efter jobbet blev det en lugn kväll hemma, vilket var skönt efter en vecka med full fart.

    Jag passade på att städa och få ordning hemma samt laga mat inför morgondagens middag. Inga stora planer eller utflykter, bara en kväll med praktiska saker som behövde göras och lite tid att varva ner inför helgen.


  • Linsträning, Friskis och teaterkväll

    Jobbat hemma under dagen. Jag var också hos optikern för att träna på att använda linser, något som känns lite ovant men som går bättre och bättre.

    På kvällen höll jag mitt pass på Friskis. Efteråt blev det en tur till teatern för att se Frankenstein, koreograferad av Benke Rydman. Sällskap Annie, Linnea och Naomi

    Föreställningen var riktigt bra och levde verkligen upp till förväntningarna. En stark upplevelse som får höga betyg från mig.


  • Jobb, träning och mer jobb

    En ganska vanlig dag. Jobbat under dagen, tagit en paus för att träna och sedan fortsatt med jobbet hemma på kvällen.

    Inte så mycket mer att rapportera, men det känns ändå bra att få saker gjorda och beta av sådant som ligger på listan. En enkel och produktiv dag.


  • Kommit ikapp

    Jobb och träning som vanligt under dagen. På vägen hem hämtade jag frostfilm till glasväggarna på jobbet, ett litet projekt som väntar på att bli klart.

    Kvällen blev produktiv. Jag lagade mat, städade och passade på att ta tag i bokföringen. Dessutom fick jag äntligen gjort en massa småsaker som legat och väntat ett tag. Det är alltid skönt när sådant kommer ur vägen och att känna att man kommit ikapp lite.

    Ingen särskilt spektakulär dag, men en sådan där dag då många saker faller på plats och listan med måsten blir lite kortare.


  • Hemma igen efter helgen

    Efter några dagar borta var det dags att åka hem till Stockholm igen. Innan avfärd stannade vi till vid kyrkan i Älgarås och vattnade på gravarna.

    Vi handlade också det sista åt mamma innan vi styrde bilen söderut. På vägen hem släppte vi av Arthur efter en mysig helg i Eskilstuna.

    Väl hemma blev det ingen lugn start på veckan. På kvällen åkte vi och hämtade en stor mixer som Alex köpt. Nu är både vi och den på plats hemma igen. 😊

    Bordsbenen är klara. :) Visst blev det bra?


  • En lugn dag tillsammans

    Idag har jag hängt hemma med mina syskonbarn Idun, Didrik och Arthur. Mamma har varit lite krasslig, så vi har tagit dagen som den kom.

    Vi har varvat mellan att pyssla ute och greja inne. Det har inte varit några stora planer eller aktiviteter, utan mest en lugn dag där vi gjort lite av varje och umgåtts tillsammans.

    Ibland är det precis sådana dagar som behövs. Bara tid tillsammans och ett lugnt tempo hemma. 😊


  • Full fart från Stockholm till Töreboda

    Dagen började med ett möte i Stockholm innan jag satte mig i bilen och körde mot Eskilstuna. Där hämtade jag Arthur vid skolan och sedan fortsatte vi vidare till mamma i Töreboda.

    Väl framme blev det några timmar med praktiska sysslor. Jag klippte gräset och åkte sedan för att hämta Idun och Didrik vid tåget. Därefter handlade vi mat inför kvällen.

    Kvällen avslutades på bästa sätt med grillmiddag tillsammans. Efter maten blev det tv, godis och mysigt häng med syskonbarnen innan det var dags att runda av dagen. 😊


  • Fotografering hela dagen på jobbet

    Idag har det varit fotografering hela dagen på jobbet. En rolig dag med fullt fokus på bilder, detaljer och att få allt att sitta som det ska.

    Efter jobbet blev det en snabb sväng hem för att byta om innan jag gav mig iväg igen. Kvällen spenderades hemma hos Emil och Lisa på middag. God mat, trevligt sällskap och en skön avslutning på dagen. Ibland är det precis det som behövs efter en intensiv arbetsdag. 😊


  • Regn, Friskis och sista finishen

    Jobbat och sedan kört ett pass på Friskis. Kraftiga regnskurar idag.

    Ikväll har jag kollat tv och fixat hemma. Nu börjar benen till bordet bli klara — hårdvaxoljan är på och det känns som att projektet närmar sig mål.


  • En kväll med framtidsappar

    Jobbat som vanligt idag och sen vidare till ett event med Framna kring deras rapport “Mobile Trend Reports”. Intressant att höra hur de resonerar kring appar, design och användarbeteenden just nu.

    Träffade också Josefin där, vilket var väldigt trevligt. Kul när sådana kvällar både ger nya tankar och lite social energi samtidigt.


  • Enkel måndag

    Jobbat hela dagen och sedan träning efter jobbet. Skönt att få röra på sig och få lite ny energi. Efter det bara hem och ta det lugnt resten av kvällen. En ganska enkel och bra dag.


  • Kväll i hobbyrummet

    Efter en rolig middag blev det en lugn dag hemma. Jag har börjat såga upp tavelbakgrunder och fortsatte också med benen till bordet som jag bygger.

    Det mesta hände i hobbyrummet idag. Skönt att bara stå och greja med egna projekt, lite i taget, utan någon stress.


  • IKEA, Hornbach och spontan middag

    Idag blev det en del fixande och handlande. Först en sväng till IKEA och leverans till KGM. Sen vidare till Hornbach där jag köpte plywood till tavelbakgrunderna och material till benen på bordet jag bygger i hobbyrummet.

    Fick också med mig frigolit hem för att börja testa att skära och experimentera lite med former och idéer. Kul när ett projekt leder vidare till nya små sidospår och tester.

    Kvällen avslutades med en spontan middag tillsammans med Kajsa, Stina och Henke. Väldigt trevligt, gott och precis en sån där kväll som bara blir av utan planering men ändå blir riktigt bra.